تایل سقفی طرح سفال

تایل سقفی طرح سفال
81 / 100

فواید استفاده از تایل سقفی طرح سفال:

تایل سقفی طرح سفال: همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، استفاده از تایل سقفی طرح سفال در میان تمام محصولات ساختمانی بیشترین توجه را به خود جلب کرده است؛ زیرا مصرف کنندگان خوب می‌دانند که این محصول دارای مزایای ویژه‌ای است که از جمله مهمترین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سازگاری با شرایط اقلیمی مختلف
  2. نصب سریع
  3. سبک و ایمن
  4. مقاومت در برابر بلایای طبیعی
  5. قیمت مناسب
  6. مقاومت در برابر طوفان و باد تند
  7. زیبایی و چشم نوازی
  8. مناسب برای شیب‌های تند

دلایل استفاده از تایل سقفی طرح سفال:

تایل سقفی طرح سفال با کیفیت و مقاومت بالا توانسته است توجه زیادی را به خود جلب کند؛ اما چرا باید از این محصول استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب آسان و سریع: پیمانکاران می‌دانند که می‌توانند این محصول را به سرعت نصب کنند که این کار باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی پروژه می‌شود.
  • وزن سبک: وزن کم این محصول انتقال آن از مکان به مکان دیگر را آسان می‌کند که زمان و هزینه حمل را کاهش می‌دهد.
  • زیرسازی ساده: با خرپایی ساده می‌توان زیرسازی لازم برای این محصول را انجام داد، بدون نیاز به سازه‌های چوبی یا فلزی.
  • مقاومت در برابر آتش‌سوزی: تایل سقفی طرح سفال در برابر دمای ۷۲۰ درجه سانتیگراد مقاوم است.
  • زیبایی بی‌نظیر: با طرح‌ها و رنگ‌های شیک خود، دکوراسیون خارجی ساختمان را بهبود می‌دهد.
  • بدون نیاز به رنگ‌آمیزی: این محصولات در محل تولید رنگی شده و نیازی به رنگ‌آمیزی مجدد ندارند.

انواع تایل سقفی

رابیتس:

این نوع از آلیاژ آلومینیومی تشکیل شده است که به صورت شبکه‌ای به وسیله سیم آرماته‌بندی متصل می‌شود. از نوع‌های برجسته آن برای دهانه‌های بزرگ استفاده می‌شود و برای دهانه‌های کوچکتر از نوع مسطح استفاده می‌شود. ساختار این نوع سقف کاذب از میلگرد، نبشی و صفحه‌های شبکه‌ای گالوانیزه تشکیل شده است. ساخت آن با سرعت بالا صورت می‌گیرد و دسترسی آسان به مصالح و تنوع در طرح آن از ویژگی‌های برتر این نوع سقف است.

کناف:

این نوع سقف کاذب از جنس گچ است که امروزه در اکثر منازل استفاده می‌شود. پنل‌هایی از گچ به سقف متصل می‌شوند. این سقف شامل لایه زیرین فولادی است که پنل‌های گچی روی آن قرار می‌گیرند.

این نوع سقف کاذب ارزان قیمت و سبک‌تر است و به رنگ‌آمیزی نیاز ندارد و به صورت تزیینی و ساده طراحی و ساخته می‌شود.

تایل گچی سقفی:

این نوع سقف از آلومینیوم تشکیل شده است و قطعات پیش‌ساخته از گچ در داخل آن قرار دارند. این سقف با قابلیت تعویض قطعات سقف با پنل‌های گچی ارایه می‌شود. همچنین امکان رنگ‌آمیزی آن وجود دارد و در برابر آتش‌سوزی مقاومت دارد.

گریلیوم:

این نوع سفف دکوراتیو از آلومینیوم یا آلیاژی ساخته شده است و می‌توان آن را با سقف‌های دیگر ترکیب کرد. این سقف امکان نصب کانال یا دریچه در پشت آن را دارد و نمای آن مشابه حفره‌های مربع در کنار یکدیگر است. نصب آن با زنجیر یا سیم انجام می‌شود.

تایل چوبی سقف:

در این نوع سقف، بخش اصلی از فولاد و بخش فرعی از چوب تشکیل شده است. بخش اصلی از چهار تراش فولاد تشکیل شده است. نصب آن با کلاف کشی و تراز سقف چهار تراش چوبی انجام می‌شود و لمبه‌ها از چوب نراد خارجی ساخته شده‌اند.

سقف آلومینیومی:

تایل‌های آلومینیومی بدون نیاز به بتن و پیچ و مهره نصب می‌شوند و امکان تعمیر و دسترسی به پشت آن وجود دارد. اگر در مناطق مرطوب نصب شوند، می‌توان از روکش پی وی سی برای آن استفاده کرد. اما اگر فقط برای تزیین استفاده شوند از تایل ساده استفاده می‌شود.

اگر به دنبال راهی برای ایجاد جلوه‌ای جذاب بر روی سقف خود هستید، تایل‌های سقفی یک گزینه بسیار مناسب می‌باشند. این تایل‌ها در انواع مختلفی آماده شده‌اند و برای اهداف متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مواردی که باید مدنظر داشت، انتخاب طرح‌های مناسب برای ساختار خود است. زیرسازی این تایل‌ها با استفاده از آهن کشی یا بدون آهن کشی انجام می‌شود.

تایل سقفی ترکیبی:

این نوع سقف از تایل‌های کاذب ساخته شده‌اند که شامل طرح‌های هندسی مختلفی می‌باشند. انتخاب طرح مناسب برای سقف بسیار حائز اهمیت است. زیرسازی تایل سقفی ترکیبی ممکن است با آهن کشی یا بدون آهن کشی انجام شود.

سقف کاذب طلقی:

یکی از انواع تایل سقفی کاذب، تایل طلقی می‌باشد که به خوبی نور را از خود جذب می‌کند و امکان عبور نور از آن را فراهم می‌سازد. تایل‌های طلقی به سرعت و آسانی نصب می‌شوند و هزینه آن‌ها نیز مقرون به صرفه است.

سقف کاذب مجازی:

این نوع سقف به عنوان سقف کشسان یا آسمان مجازی هم شناخته می‌شود. اگر از پروفیل‌های خاصی برای نصب سقف کاذب استفاده شود، می‌توان تایل‌هایی نظیر آن‌ها را نیز به کار برد.

تایل سقفی شیشه‌ای:

تایل‌های سقفی از جنس شیشه نیز یک گزینه بسیار مناسب برای ایجاد جلوه‌ای زیبا و مدرن می‌باشند. این تایل‌ها نیز نور را به‌خوبی از خود عبور می‌دهند و با استفاده از شیشه‌های دکوراتیو ساخته شده‌اند. این تایل‌ها امکان شستشو را دارند و دارای تنوع زیادی در رنگ‌ها و طرح‌ها هستند. ولی تنها نقطه ضعف آن قیمت بالایی است.

تایل سقفی آرمسترانگ:

این نوع سقف کاذب یکپارچه است و به دلیل این ویژگی سرعت نصب بالایی دارد. امکان استفاده از آن در اماکن مختلفی نظیر اداری و خانگی وجود دارد. در مکان‌هایی همچون پارکینگ‌های اداری و مسکونی، به عنوان سرویس بهداشتی نیز به‌کار می‌رود. این تایل‌ها از مواد مختلفی مانند آلومینیوم، PVC و یا آکوستیک ساخته می‌شوند.

تایل سقفی طرح سفال

conex-abdi
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • conex-abdi ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۶:۱۳ ب٫ظ

    تماس بگیرید

  • فرحناز ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۶:۱۳ ب٫ظ

    کانکس های ویلایتون ۸۰ متری چقدر در میاد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *